Ondertussen ben ik weer helemaal op de hoogte van huidproblemen met puistjes, hartfunctie, hersenfunctie, bloedsomloop, waarom je honger krijgt, waarom je vitaminen nodig hebt en nog meer menselijke activiteiten. Wat een toffe ontdekkingstocht doorkruiste deze week mijn klaslokaal.
De schoolreizen komen deze maand ook nog aan bod. De ene klas houdt het dicht bij huis met een uitstap zwemmen en een paar uurtjes speeltuin. Een andere klas gaat naar het Heempark en gaat daar een mini-cursus koeken bakken volgen. Waarschijnlijk ook met een beetje speeltuin aangebreid. De derde graad gaat de taalgrens over en dat is voor heel wat kinderen nu al een beetje stressy. ‘Ga ik het uitgelegd krijgen als ik drinken wil kopen? Of frietjes? Of als ik de weg kwijt ben, wat moet ik dan doen?’ Mijn eerste grapje is natuurlijk: ‘Als je goed hebt opgelet in de Franse les, moet dat toch geen probleem zijn.’ Boze blik in mijn richting. Of dat nu komt omdat er niet goed is opgelet, of dat het toch een brugje te ver is, weet ik niet zeker. Maar als ik dan vlug knipoog, hebben ze het natuurlijk door. Humor van de meester. In geval van nood mogen ze natuurlijk altijd even bellen. Trouwens, waarom zouden ze aan de andere kant van de taalgrens geen Nederlands kunnen? Dat vraag ik mij even af. Jawel, mijn gsm-nummer op een briefje is misschien toch iets doeltreffender.
Voila, zeg dat de meester het gezegd heeft.