Toen woensdag brand uitbrak in de Brabantstraat in Bilzen werd in de kazerne alles klaar gezet voor het feestje ter gelegenheid van de pensionering van brandweerman Victor Poesen. Maar plichtsbewust rukten de mannen onmiddellijk uit, ook Victor Poesen die op zijn laatste werkdag zijn laatste brand hielp blussen. Terug in de kazerne, werd alle materiaal opgeborgen en kon het feestje beginnen. Victor was 30 jaar bij de brandweer en herinnert zich naast droevige momenten vooral de dankbaarheid van de mensen. Hij zal zijn collega’s missen en wil iedere week nog eens langs gaan in de kazerne. Want “zo’n tof korps kan je niet plots missen” zegt hij.
De VDAB en zijn Nederlandse tegenhanger UWV werken vanaf nu samen om over de grens heen werknemers en werkgevers met mekaar in contact te brengen. Ook Maastricht en Sittard-Geleen en de begeleidingsdienst Podium 24 stappen mee in die samenwerking. De overeenkomst geldt voor twee jaar en in sectoren als callcenters, hefftruckchauffeurs en retail. Er wordt vooral gezocht naar werkzoekenden en werkgevers in het Maasland en Zuid Oost Limburg. Hiermee willen ze op twee jaar tijd 200 mensen aan het werk krijgen.
Limburg.net vraagt dat carnaval duurzaam gevierd wordt. De afvalintercommunale start daarom een campagne voor de start van het carnaval en roept op tot afvalarme optochten. In Vlaanderen wordt ongeveer 10.000 kilo snoep uitgegooid tijdens de stoeten. 90 procent van het afval van zo'n stoet blijft gewoon op straat liggen en komt in de riolering terecht en uiteindelijk in de zee. Aan alle carnavalsverenigingen wordt nu gevraagd het afval te beperken. Om de oproep kracht bij te zetten wordt morgen het carnavalslied 'Ruim op met carnaval' uitgebracht en er is een brochure gemaakt met tips voor de verenigingen. De belangrijkste tip is dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Niet zomaar snoep uitgooien, maar grotere dingen rechtstreeks aan de mensen geven.
Bakkerij Vangrootloon toonde begrip voor de klacht over de naam van een gebakje met chocolade en room, dat al 90 jaar verkocht wordt als 'negerkop'. Een vrouw van Marrokkaanse afkomst vond die naam kwetsend en signaleerde het aan Unia. Bij Vangrootloon hebben ze de klanten gevraagd via facebook een nieuwe naam te bedenken. De tien beste voorstellen zijn gisteren gekozen en de bedenkers werden getrakteerd op gratis koffie en gebak. Vangrootloon zal het gebakje blijven verkopen, maar dan onder een nieuwe naam.
Gisteren is Tournée Minérale gestart. Dat is een actie om gedurende de maand februari geen alcohol te drinken. Meer dan 86.000 mensen schreven zich in en bedrijven en winkels spelen hier graag op in. En er zijn heelwat alternatieven zoals alcoholvrije mocktails. In Bar Roots in Genk schenken ze 7 extra mocktails. Sommige klanten merken zelfs niet dat er geen alcohol inzit. Het is dit jaar de tweede editie van Tournée Minérale en voor de cafébazen zijn brochures gemaakt waarin lekkere, alcoholvrije drankjes staan. Op uw gezondheid!
(TV).
Foto © 2018 Pixabay.
De VDAB en zijn Nederlandse tegenhanger UWV werken vanaf nu samen om over de grens heen werknemers en werkgevers met mekaar in contact te brengen. Ook Maastricht en Sittard-Geleen en de begeleidingsdienst Podium 24 stappen mee in die samenwerking. De overeenkomst geldt voor twee jaar en in sectoren als callcenters, hefftruckchauffeurs en retail. Er wordt vooral gezocht naar werkzoekenden en werkgevers in het Maasland en Zuid Oost Limburg. Hiermee willen ze op twee jaar tijd 200 mensen aan het werk krijgen.
Limburg.net vraagt dat carnaval duurzaam gevierd wordt. De afvalintercommunale start daarom een campagne voor de start van het carnaval en roept op tot afvalarme optochten. In Vlaanderen wordt ongeveer 10.000 kilo snoep uitgegooid tijdens de stoeten. 90 procent van het afval van zo'n stoet blijft gewoon op straat liggen en komt in de riolering terecht en uiteindelijk in de zee. Aan alle carnavalsverenigingen wordt nu gevraagd het afval te beperken. Om de oproep kracht bij te zetten wordt morgen het carnavalslied 'Ruim op met carnaval' uitgebracht en er is een brochure gemaakt met tips voor de verenigingen. De belangrijkste tip is dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Niet zomaar snoep uitgooien, maar grotere dingen rechtstreeks aan de mensen geven.
Bakkerij Vangrootloon toonde begrip voor de klacht over de naam van een gebakje met chocolade en room, dat al 90 jaar verkocht wordt als 'negerkop'. Een vrouw van Marrokkaanse afkomst vond die naam kwetsend en signaleerde het aan Unia. Bij Vangrootloon hebben ze de klanten gevraagd via facebook een nieuwe naam te bedenken. De tien beste voorstellen zijn gisteren gekozen en de bedenkers werden getrakteerd op gratis koffie en gebak. Vangrootloon zal het gebakje blijven verkopen, maar dan onder een nieuwe naam.
Gisteren is Tournée Minérale gestart. Dat is een actie om gedurende de maand februari geen alcohol te drinken. Meer dan 86.000 mensen schreven zich in en bedrijven en winkels spelen hier graag op in. En er zijn heelwat alternatieven zoals alcoholvrije mocktails. In Bar Roots in Genk schenken ze 7 extra mocktails. Sommige klanten merken zelfs niet dat er geen alcohol inzit. Het is dit jaar de tweede editie van Tournée Minérale en voor de cafébazen zijn brochures gemaakt waarin lekkere, alcoholvrije drankjes staan. Op uw gezondheid!
(TV).
Foto © 2018 Pixabay.